Interview in het Vakblad “Kleur en Stijl”

Interview vakblad Kleur en Stijl

Interview met Kleurkeuze in het vakblad Kleur en Stijl

Het jaar begint meteen goed met een mooi interview in het vakblad “Kleur en Stijl” over de ervaringen van het afgelopen jaar en de toekomstplannen van Kleurkeuze Image Consulting.
Hieronder kun je het hele artikel lezen.

Voor 2022 signaleren we vier ontwikkelingen die binnen de verschillende markten spelen en die zeker binnen de fashion-, beauty-, en lifestylemarkt een grote rol gaan spelen. omdat ons vak verweven is met deze branche is het goed te kijken hoe je daar met je bedrijf en je diensten op kunt inspelen. Ook delen drie collega’s hun ervaringen over 2021 en vertellen zij waar ze voor 2022 met hun bedrijf op inzetten.

Interview in het vakblad Kleur en Stijl

Terugblik

Zoals waarschijnlijk geldt voor veel collega’s was 2021 een jaar met ups en downs.
De coronamaatregelen maakte het bijna onmogelijk de omzet te realiseren die je normaal gesproken hebt. De lockdown heeft me wel de tijd en ruimte gegeven Kleurkeuze 2.0 neer te zetten en daar pluk ik nu de vruchten van, zodat ik uiteindelijk de gemiste omzet van begin 2021 bijna goed heb kunnen maken.

Tijdens de lockdown periode heb ik al mijn diensten digitaal aangeboden, waardoor ik toch kon blijven analyseren. Door de online garderobetool van Hue & Stripe kon ik klanten adviseren zonder ze te ontmoeten. Ik moest daarvoor echt uit mijn comfortzone, want ik houd ontzettend van interactie en persoonlijk contact.

Ook heb ik tijd kunnen vrijmaken om mijn website te vernieuwen. Dit stond al 10 jaar op mijn “to-do” lijst. Verder heb ik een aantal online opleidingen gevolgd om mijzelf te ontwikkelen.

Toekomst image vak

Ik geloof dat digitalisering van ons vak een verrijking is. Laatst had ik bijvoorbeeld een klant die al 30 jaar in een rolstoel zit. Ze wilde zichzelf meer zichtbaar maken en meer kleur toevoegen aan haar garderobe. Voor deze klant was het nu mogelijk online advies te krijgen.

Ze was zo dankbaar en blij met haar advies en ik hoef niet uit te leggen hoeveel voldoening dit geeft. Daarnaast biedt digitalisering de mogelijkheid klanten te helpen die niet in de buurt wonen. Zo heb ik een klant in Duitsland en een in Thailand gehad. Ook binnen Nederland zijn klanten blij dat ze niet voor iedere afspraak naar Amsterdam hoeven te reizen. Een goede manier om bij te dragen aan een beter milieu door het reizen te beperken. Duurzaamheid is een andere ontwikkeling. Onze adviezen dragen daaraan bij, omdat mensen minder miskopen doen en minder kleding nodig hebben doordat ze meer kunnen combineren met minder kleding.

Voor 2022

Wil ik een online training te ontwikkelen om Kleurkeuze Image Consulting te laten groeien. Dus…bij deze een oproep of iemand een bedrijf kent die met mij een online training kan ontwikkelen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.